Tuesday 12 July 2011

NaMpak MoMok


Tak pernah aku ajar perkataan momok tu kat Tasnim..ntah camne diye leh tau..bile tengok gambar hantu kat tv je mesti diye cakap momok...bile aku tunjuk gambar kat buku yang gambarnye gelap2 mesti diye cakap eiii momok sambil wat isyarat diam kat mulut ngan muke2 sekali berkerut..pernah satu hari..mase on the way nak balik dari kampung tetengah malam masetu..diye boleh cakap babay momok kat tingkap kete..sambil sengih2 kat luar..aku lak yang meremang bulu roma time tu...confius tul aku..betul ke budak2 ni leh nampak momok..ish ish..lau betul la berani gak ye Tasnim ni..hehe.

Baru2 ni lagi.. lepas aku mandikan Tasnim senje masetu kuar je dari bilik air...tangan dia terus lambai kat belakang sambil cakap 'babay momok' amboi Tasnim ingat kawan ke nak babay2 ni..seb baikla mama tak nampak..lau nampak dah lame dah cabut hehe..dahla mama ni penakut..tu yang malas nak tengok citer2 seram tu..kang terbawak2 dalam mimpi..pastu ngingau tah ape apetah..bangun je mesti penat macam lari 100 meter je gamaknye..tah larat tah idak lau nak lari skg..penat wei nak bawk badan yang dah berisi ni :)

Malam Ahad lepas rr dalam kul 2-4 pagi Tasnim tak tido nangis je diye ngamuk2 suh garu badan diyelah..hubby layan jela lame gakla pastu tunjuk kat arah pintu sambil cakap mama momok..errmm aku wat tak layan jela..terus je tido hubby la yang layan Tasnim..sampai kul bape tah..hehe..


* Gambar sekadar hiasan semata2...

4 comments:

Yana Halim said...

scary wehhh.....berani betul Tasnim. huhu..

Adie Achim said...

os far xpernah dan x nak tserempak dgn momok!
Nice blog! follow u.. follow sy balik ek. TQ!

Mamatasnim said...

lain macam berani nye kak yana..mamanye lak yang penakut :)

Mamatasnim said...

tq Adie..dah follow..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...