Friday, 15 July 2011

ADe yaNg NumPang

Salam semua..nak citer pasal petang semalam...alkisahnye..smlm aku blik lewat sket je kul 5.20 ptg..selalunye kul 5 sharp aku dah terconggok kat depan thumbprint tu....tah camne..kebetulan mase tu aku sorang je yang tunggu lif..opis aku kat tingkat 17..de 28 tkt bangunan opis aku ni...

Ade 9 lif...4 lif tu dari G - tkt 14 je...4 lif lagi dari 14-28, 1 lif lagi lif nangkut barang semua tingkat leh masuk..lif nak ke opis aku ni dari G 14-28, lif ni takkan berhenti dari tkt 1-13...harap korang fhm laye..mase aku tgh  tunggu lif tu lif yang de cermin lak terbukak..seperti biase aku masuk lakan tanpe de perasaan ape2 pun melainkan kepala otak ingat nak balik nak makan ape mlm ni n tak sabar nak jumpe anak2 hehe sempat lagi tu.. xde sape dlm tu aku sorang je.ish2..selalu ramai tau time2 ni...

Sambung lagi..mase dalam lif tu..sampai tkt 15 lif berhenti pastu terbukak lame tau tapi xde orang masuk..dalam hati aku tetibe lak terfikir yang bukan2..tapi wat dono jelakan..pastu pintu lif tertutup...tah kenape aku rase lif ni lambat sangat turunnye selalunye laju je wei..saje jekan..nak hilangkan perasaan takut tu mate aku pandang jela no kat lif tu sebab tak sabar dah nak kuar ni..

Tibe2 sampai kat tkt 3 lif berhenti..walawei pucat terus muke aku der..tkt 3 ngn tkt 6 ni setor dan tak berpenghuni langsung...tkt yang paling seramla coz gelap je tkt ni..terus terkumat kamit aku bace ayat kursi..dgn betul tau xde tunggang langgang..hehe walaupun mase tu aku dah menggeletar satu badan..

lame gakla lif ni terhenti kat tkt 3...pastu terus aku tekan loceng berkali2..gamaknye mane orag nak dengarkan tkt ni xde org..x lame pastu barulah lif ni turun tkt G...syukur sangat bergegas aku kuar..nasib baik pintu lif tu tak terbukak mase kat tkt 3 tu..aku rase mau pengsan aku lau terbukak..ni gara2 aku wat entri nampak momok kot sblum ni..leh lak kepala otak aku terfikir hantu kak limah timetu..

Satu pengalaman yang tak akan aku lupela sampai bile2..pasni tak berani dah aku nak turun sensorang lagi2 kat lif yang bercermin..aku agakla ade yang numpang lif ngan aku kot semalam...syukur xde pape yang berlaku..




meh kite nyanyi beramai ramai
jet jet semut sape sakit naik atas..jet jet semut sape sakit naik (versi kak limah ye hehe)

babai...







7 comments:

fahmie firas said...

anak akak comel
kalau free jemput singgah ke blog saya. your comments are most welcomed.
http://fahmiefiras.blogspot.com/

mamatasnim said...

fahmie..tq sudi bertandang kat blog kecik akak ni..masih baru lagi..jenguk2la selalu ye :)

si gebu said...

eeeee klau kena pada saya masa kat dlm lif tu mau ttrkencing..
masti masa lif tu trbukak ada yg masuk..tu yg berat je tu..pas tu dia nak blik tingkat 3 tak jadi agak nya ramai2 pkat tak nak blik lg..tu yg trus turun ke G..betui ke

Odah / Kak. Ude said...

akkk lagi...
nasin baik diorang tak ikut balik rumahkan..kalau tak...
eeeee tak tau akk nak kata lah...

mamatasnim said...

kak gebu kak odah: memang lambat sgt lif aritu..'depa' pun balik keje same kut malas nak ikut tangga naik lif agi cepat kut..hehe..sib bek la xde pape kak..:)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

erkkk..kalau moon pown..kecut perut gak..haha.. dah mmg penakut ngee~ :p

mamatasnim said...

cik moon:hehe..same rr:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...