Monday, 25 July 2011

CeRita HaRi MinGGu


Hari Sabtu tu de dua kenduri tapi sempat gi sebuah umah je..satu lagi tu kat KL tak sempat lak nak gi..petang tu mak abah ngan adik aku lak nak datang..jadinye aku kene balik awal lah..siap2 pe yang patut..aku wat mee goreng je pastu goreng kopok leko..pagi tu aku dah wat asam pedas ngan tumis sayur je..simple je menu aku aritu..yela nak makan kat kendurikan..lagipun dah lame aku tak gi kenduri hehe..pelagi melantak rrr habis-habisan..

Mak ngan abah aku datang kejap je sebabnye  nak gi mah Adik aku dulu kat Seri Kembangan pastu baru pusing kat mah adik beradik aku yang len..sonok aku tengok mak abah aku skg ni dorang jalan-jalan kat mah anak2..tula untungye de anak ramai ni..dulu2 mak abah aku sibuk membesarkan ngan jage kami (anak2)..Alhamdulillah skg ni nak kemana2 anak2 yang bawak..

Semalam seharian Hubby takde kat umah kene keje lak de Program kat Stadium..aku Adam ngan Tasnim jelah kat umah melayan karenah dorang..sampai tak terlayan aku..huhu..susah tul aku lau Hubby takde hehe..

NiTasnim punye kejela ni..saje tau nak kasi mama ni kerja lebih..baru nak rehat2 sket..syg kat lemak
tepu mama ni..lame dah mama ternak tau..sabor jelah..tertonggeng2 aku nyapu kat bawah peti ais tu..
banyak tumpah kat situ lak tu..habis gula aku satu balang..

Mase tu aku tengah tengok tv..Tasnim lak keluar masuk bilik dua tiga kali tukar2 baju dekat 5 helai la diye tukar tak beslah..tak cantik lah..tak same kasutlah..layan jelah karenah diyekan..dah pandai bergaye anak dare aku ni..ceh sebijik cam aku hihi...

 tak perasan lak bile mase diye gi dapur..tibe2 je dengar benda jatuh cepat2 aku gi tengok..nak marah pun tak jadi marah..ngan muke tersengih sengih diye cakap..mama kakak nak kut (biskut)..terus cair hati aku wei..lau tak memang dah kene babab dah ni..hehe



camne aku nak marah..siap pose kat aku lagi..
terus aku snap gambar diye..alahai Tasnim..pandai tul amik hati mama ye..



Otomen mama..kate Tasnim..
yelah datang mood otomen karang lau teringat geng bas sekolah
ngan upin ipin itu jelah disebutnye..



sedang aku sibuk mengemas kat dapur..Adam lena sungguh tido..
cehh..cube dia bangun..tak menang tangan aku wei..lasak betul Adam ni...



Kenduri kat mah kawan Hubby tengahari Sabtu..
sory kenkawn gambar kurang memuaskan..kameraku kurang mahal hihi..



2 nd nye nasik tau hehe..mase 1st tu hubby makan sikit je..
penat ngejar si Tasnim tula asik hilang je..
rupenye nyorok bawah meja penat Hubby carik..



sebahagian tetamu yang hadir...
ni dah nak balik dah ni..meragam lak si Adam kepanasan 
ngan ngantuk lagi nak tido



Pengantin ngan pelamin same cantek..
terlupe lak nak zoom gambar pengantin..
tapi siyes memang cantek..

k lah tu je kenkawan..tata..

2 comments:

KSWSK said...

tasnim blajar "ngemas" dapur tu..tu yg smpai tertumpah gula tu

mamatasnim said...

memang rajin kak diye tolong sepah..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...