Wednesday, 4 January 2012

RuMpuT oh RuMpuT

Entri pembuka tirai 2012..

Selamat datang 2012 semoga tahun ini dan tahun2 yang
mendatang memberi banyak kegembiraan kepada kita
semua dan makin bertambah-tambahlah rezeki kami
anak beranak..dipanjangkan umur..diberi kesihatan
yang baik..badan sihat bolehla berjalan2 dengan
riangnya..ape azam saya tahun ni..ahaks..

Sebelum ni tak pernah berazam pun..cuma nak
kurus jela cam zaman anak dara dulu..nak  jadi
 dara balik agak mustahil disitu ekeke..
tahun ini juga tahun pertama Tasnim masuk Tabika
tapi tu nanti saya citer next entri ye..ni nak citer pasal rumput je ahaha..



Alkisahnya..rumput di rumah saya ini tersangatlah subur
adanya..sepertimana tuannya begitulah rumput2 di situ..

Di suatu pagi yang hening..berbekalkan semangat yg 
tinggi tuan rumah membersihkan rumput2 yang ada..
dengan penuh gaya mutu dan keunggulannya
lagak seorang pemotong rumput profesional
adanya..


Wohoo..lihat rumput menghijau dilaman rumahku..
seperti sawah padi tumbuh tak rata..seperti rumah 
tak bertuan lagaknya..ahaha..
suka pulak ahaha ni..


Lalang dan rumput tumbuh seiring..


Selesailah sudah tugas si pemotong rumput..
barulah keluar si anak dara..
siap berposing mengirai rambut
hilang sudah ketakutan yang melanda
 mesin rumput disangka kapalterbang mendarat..
barulah puas dihati melihat rumah bersih sekali..
eh macam pantun pulak tapi kalau nak feeling syair pun
boleh hehe..:)


Kusangka hujan ditengahari rupanya kemarau yang 
melanda..aduhhh..rela lagi rumput yang panjang
tadi..hijau je mata memandang..
ni sakit mata sakit hati mak nakk..
tolonggg...angkara si pemotong rumput berbaju merah
la ni..habis rumput karpetku..huhuhu...

Posted by Picasa

2 comments:

yana halim said...

hoho....sgt bes entri rumput ini. Akak pun dah berpantun sekali. Hehe...

Mamatasnim said...

hehe..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...