Tuesday, 31 January 2012

CuTi CNY MeNgeMaS RuMaH MaK

Salam..

Lama betul cuti menghapdet blog..bz sangat la rasanya..cuti kat rumah sibuk melayan anak2..memang tak sempat nak on9..penat turun naik tangga mengejar si adam yang semakin lah lasak..sangat berbeza dengan tasnim yang seusia adam..dugaan dan cabaran saya untuk membesarkan anak2 diwaktu usia kandungan yang kini hampir mencecah 5 bulan sangat manis untuk disimpan dalam memori sebagai kenangan..

Cuti cny yang panjang aritu..dapatlah kami adik beradik berkumpul di rumah mak..kalini balik dengan misi untuk mengemas rumah dan membuang barang2 yang dah tak pakai..semak sangat rasanya..terlalu banyak barang2 lama yang harus dibuang..

1st section..

pakaian tajaan kelawar collection...

stor penyimpanan buku2 sekolah..

bahagian penapisan..manala tau ada surat2 cinta ka..gambar2 lama ke kann..

hasil kraftangan mak..
 gi sekolah agama pakai beg kotak tu tempat simpan telekung..
kretip betul mak saya kan kan...:)

gerobok tempat bersemayam tok ti dan cucu cicitnya..
haishh geli geleman..jam kat dinding yang dah hampir 50 tahun usianya..

buku2 zaman study dulu..selamatt dahh..

dulu dengar radio je ngan kaset..

uitss adiah dari secret admire..tak kawen agi sampai skg..

aduii banyak sungguh harta karun mak abah..
sempat juga rembat besen2 ngan sia..ahaks..

bawang ehsan dari abah tuk anak2 bekalan balik
ke bandar..telur masin ngan ikan masin..
agar tak lupa asal usul..

mesin basuh tu dari zaman saya sekolah rendah lagi..
kasut sekolah pun campak dalam tu je..hikhik

barang muzium wajib lupus..
ni pun baru separuh je..kalau tak kerana nak besarkan rumah masih tersimpan lagi la gamaknya
barang2 ni..

santai diwaktu petang..
merehatkan diri selepas penat mengemas..
duk kait2 last2 dia yang tergantung kat situ..

kait kelapa muda kelapa tua yang jatuh..

sesi beramah mesra bersama anak dan anak2 buah..

 tunjuk skill

aktiviti memancing..

ni nak kejar abg jual aiskrim yang tak dengar2 kami panggil..


model pipi tembam..si tasnim..(feeling dslr walaupun)

Sekian dari mamatasnim...

 
Posted by Picasa

6 comments:

wan habibah said...

lawa lah sekeliling umah...... hijau mata memandang

Mak Wardah said...

Cantiknya kg...Bestnya kalau akak ada rumah kampung macam tu...

Cik Yatt said...

kat mne kg nie?? sabak bernam ke

Mamatasnim said...

kat sungai besar sabak bernam cik Yatt..

Mamatasnim said...

memang best sgt mak wardah..duduk kat tgh2 sawah padi..hijau je sekeliling rumah..

Mamatasnim said...

kann..segar je mata ni pandang hijau..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...