Monday, 1 August 2011

MaKan SeDap


Nak berbuka ape ye petang ni..
terliur dah tengok menu2 kat blog2 resepi masakan
tengok cekodok pun sedap..
  last2 nanti gi bazar ramadan gak beli juadah berbuka ekeke..

Dah dua tahun pengalaman kitorang hari pertama puasa berbuka kat kereta je..
jem yang amat sangat..bukan jauh pun dari Pusat Bandar Shah Alam
nak ke Sek 17 je amik si Tasnim ngan Adam
tu tapi ambik mase sampai 2 jam..

tu kuar kul 5 lau kuar 5.30 lagilah lambat sampai..
hari pertama puasa..sume nak balik awal tu yang sampai jem jalan..
harap2 hari ni takdelah jem macam tahun2 lepas..
dah stanby kurma ngan air mineral dalam kete.

Sempena menyambut puasa malam minggu tu aku
ngan family Hubby makan2 kat Restoren
USJ Murni Discovery..sangat sedap menu2 kat situ..
yang besnye walaupun orang
ramai tapi servicenye sangat cepat..
amboi skema tul ayat aku..:)
Gambar yang harus..ekeke..

sementara menunggu makanan



tengok jelah gelagat dorang..
macam kat rumah dibuatnye..



 Air suam je aku order...
yang len sume air special..


Nasi Goreng Seafood untuk aku..
sangat mabeles..



 ni untuk Abang ipar aku..



 Nasi Goreng Chicken Chop untuk Hubby






Roti canai untuk Tasnim





bapa mertuaku..
sebelah tu bihun sup untuk ibu mertua


sementara aku makan dorang la jage Adam..
Yang baju merah tu Intan adik Ipar aku..banker untuk malam tu..
tq Intan..boleh belanje lagi nanti hehe..:)



Restoren USJ Murni Discovery


Selamat berbuka..

7 comments:

yana halim said...

tempat feveret akak nih....hehe

Mak Wardah said...

Aduh bulan2 posa ni lapaq tengok makanan tu...

mamatasnim said...

k.yana..yang penting sedapkan..macam2 ada..pelagi jum rr..

mamatasnim said...

Mak wardah..skg ni tengok ape pun sedap kan.hehe..menguji keimanan tul..:)

Tupperware Lover said...

time poser ni, tengok apa pun mmg sangatttt sedap... lagi geram klu gi param, sumer rasa nak beli.. hihii

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam tuan rumah.. (maaf tak tau nama sapa.. hehe)
betul tu dik.. awal2 puasa ni memang jalan jem.. dah serik dua tiga kali dah kena mcm tu.. so tahun ni akak ambik half day.. hehe.. selamat..

restoren USJ murni Discovery? kat tempat akak kat Bandar Sunway ni pun ada satu restoren Murni.. tak tau kot cawangan dia tu.. memang tiap2 malam org ramai mkn kat situ.. menu2 memang best... & portion dia pun agak besar.. walau harga boleh tahan tp servis cepat & makanan pun sedap.. akak pun suka gi mkn kat situ..

mamatasnim said...

Kak Ratna..panggil Su je..hehe..memng sedap sangat menu kat situ..mase gi aritu ramai sangat org perut pun dah lapa..tapi service cepat + sedap..tu yang bes..hehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...