Thursday 17 May 2012

BaNduNg DaY 3 ~ KaWaH PuTiH

Salam semua..

Entri bergambar di Bandung tak habis lagi..sambung hari ketiga pulak.hehe..:)

Setelah seharian menyopping di Pasar Baru  pada hari kedua tu..hari ketiga plan awal adalah pergi ke Jakarta..last2 cancel selepas berbincang ngn Reno dan atas sebab2 lain Reno mencadangkan tempat2 yang lain utk dikunjungi..

Pagi tu juga kami dah cemas bila pasport adikza pulak hilang..pasan masa bekpes..bukan dikza je yang kecut saya pun turut sama dan mcm2 terpikir kat kepala masa tu..terbayang wajah tasnim n adam..mungkin lama lagi kami kat sini..sebab urusan hilang pasport sangatlah rumit..keadaan agak kelam kabut juga naik bilik mencari di semua sudut bilik hotel..

Memula kami sume dah give up dan beranggapan pasport dikza tercicir masa kat Pasar Baru tu..dan memang takde pilihan lain terpaksalah buat report polis huhu..tgh kami berbincang dikza tergerak nak cari lagi dlm bilik..Alhamdulillah bila dia tepon kata pasport dah jumpa bawah katil..Ya Allah tuhan je yang tahu betapa leganya hati ni..dapatlah kami balik juga besok hari..dan dapatlah kami berjalan lagi haritu..hehe..:)







Destinasi yang ingin dituju adalah Kawah Putih, Ladang Teh dan Ladang Strawbery..sebelum ni tak pernah dengar pun Kawah Putih..selalu dengar Tangkuban Parahu dan Pasar Baru je..so follow je Reno..beli langsat je 10 000 ooh jutawan ku disana..:)








Perjalanan mengambil masa dekat dua jam dari Hotel..jalan agak sempit dan berliku2..naik bukit turun naik lagi..perghh memang cekap lah Reno ni..masa nak naik nampak dah awan mendung..hujan sudah pasti turun..tiapkali naik pasti hujan..tapi berdoa jugalah agar dapat sampai ke destinasi dengan selamat..walahh..

baru sampai kat pintu masuk tuk bayar ticket..
kat sini dah terasa kesejukannya..nak naik samada bawak kenderaan sendiri ataupun naik kenderaan yang disediakan tapi kena bayar lah..dan kami terus naik sendiri..

Akhirnya..sampai juga kat sini..










masa nak turun ke Kawah Putih tu hujan turun agak lebat..tengok tu sume pakat naik kami yang baru sampai ni nak tak nak redah jelahh..oarang sangat ramai masa tu..

berjaya juga turun walaupun hujan..
kawasan ni sangat cantikk..sumpah teruja mak nakk..

bau sulfur agak kuat sepatutnya saya kena pakai mask tapi sanggup tahan nafas lagi..



tidak dibenarkan mandi disini ye..<;;;

sangat sejuk kat sini..hujan lagila sejuk..

cantikk kann..

kalau photoshoot gambar wedding kat sini mesti cantikk..





setelah hujan berhenti..



















dok posing2 tak sedar lak spek ku terbalik..hehe..

masih tak pasann..

pasan dahh..kaw2 dikza gelakkan..
































Kalau ikutkan memang tak puas lagi..
memandangkan banyak lagi tempat yang nak pergi takut tak cukup masa kami pun baliklah setelah hampir dua jam kat situ..tapi rasa puasla dapat menjejakkan kaki kat situ..nanti saya sambung lagi pergi mana lepas ni..dan cerita pasal Ayam Goreng Suharti pulak..:)


2 comments:

Yana Halim said...

part spek terbalik tu, tak menahaannn.....kah kah kah...

jom gi bandung murah jerrr said...

Assalamulaikum Wr, Wb, Tuan / Puan

Bandung Jakarta Sewa Kereta, Drop Off Airport Bandung, Drop Off Airport Jakarta
Kami menawarkan kereta yang baik dan selesa untuk sewa dengan pengalaman dan pemandu mesra dalam mengendalikan pelancong. Mutiara Bandung sewa kereta menawarkan beberapa pakej untuk kereta sewa tempatan yang anda boleh pergi ke mana-mana sahaja di Bandung.

Anda boleh melawat beberapa tempat menarik di Bandung dengan menggunakan perkhidmatan yang menyediakan kereta yang dikhaskan untuk di sewa di Bandung, dan anda boleh memilih kereta yang sesuai untuk anda gunakan di Bandung. Anda hanya menulis e-mel kepada kami atau hubungi kami, pemandu kami dengan kereta yang anda perlukan akan mengambil anda di mana-mana di Bandung.

Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
Hubungi kami Bilangan +62 838 2178 9103 ( Whats app bersedia ) atau email: icanyorke@yahoo.com

Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej) Bandung Dalam Bandar

Kereta Taip Daily/14 jam
Suzuki APV ( 7seat ) Rp 450,000

Toyota Avanza ( 6seat ) Rp 450,000

Toyota Innova ( 7seat ) Rp 600,000

KIA Pregio ( 10seat ) Rp 650,000

Isuzu Elf ( 11-15 tempat duduk ) Rp 750,000

Isuzu Elf Long 16 tempat duduk IDR 950,000

* semua dalam pakej termasuk pemandu, petrol, tol, makan pemandu.

Pemandu Bandung Sedia Perjalanan dengan Anda. Pemandu Bandung berpusat di Bandung. Pemandu bersedia untuk menerima banyak pesanan. Mereka boleh menyediakan banyak jenis kereta. Dari minivan kecil sederhana sehingga bas besar. Harga kereta boleh dipratonton dalam harga kereta lengkap. Harga termasuk kereta, pemandu , petrol, letak kereta dan tol. Kebanyakan pemandu Bandung tahu sedikit bahasa Inggeris. Mungkin anda memerlukan panduan berbahasa Inggeris juga. Pemandu Bandung boleh menyediakan keperluan anda semasa perjalanan. Malah bagi pakej makan. Dengan Pemandu Bandung anda membayar harga hanya untuk menyewa kereta , perkhidmatan pemandu dan petrol dalam satu harga. Anda juga boleh hanya membayar kereta dan pemandu tanpa petrol jika anda want.Anything yang tidak disebut di sini boleh dibincangkan dengan lebih lanjut melalui e-mel jika anda memerlukan destinasi yang berbeza. pemandu berbahasa Inggeris yang tahu Bandung juga
Anda boleh berbincang tentang di mana untuk pergi dan mencari hotel yang anda suka apabila tiba di Bandung. Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami espescially jika anda kali pertama di Bandung.

Harga murah untuk mengupah pemandu di Bandung adalah 450,000 WPI. Ia adalah untuk Bandung bandar pelancongan. Harga termasuk pemandu, petrol, tol, kenderaan , makanan pemandu dan lain-lain Anda membayar terus kepada pemandu apabila anda sedang duduk dalam kereta. Ini bermakna pembayaran pada hari pertama lawatan. Anda juga boleh membayar di akhir lawatan . Kadang-kadang pada akhir hari.

Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.


CALL / hubungi / sms / Nego / konsultasi percuma :
HP / SMS / CALL : +62 83821789103
WhatsApp : +62 83821789103
email: icanyorke@yahoo.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...