Wednesday 25 July 2012

RaHsiA KuLiT LiCiN TaNpA JeRaWaT


Harini ahkak nak kongsi rahsia kulit licin tanpa jerawat..
Walaupun kulit tak setegang dan secerah  macam cucuk botox dan makan colagen, vitamin..
cukuplah sekadar licin tanpa jerawatkan..

Nak tahu tak apa Rahsianya...!!!!!!!

Hahaha hanya menggunakan bedak beras je yang dibuat sendiri oleh Ibu saya dan batu benang sila sahaja rahsianya..inilah bedak yang saya pakai dari Sekolah Rendah sampaila skg..amalan ini ternyata berkesan berdasarkan pengalaman saya..disamping mudah dipakai ianya juga amat murah sekali..

Percaya tak mak saya tak pernah sekalipun memakai sebarang produk kecantikan melainkan bedak batu dan bedak beras ni je..yelah dolu2 mana mampu nak beli bedak buat sendiri je..anak2 ramai..tapi tulah rahsia awet muda mak saya..walaupun dah berusia 71 tahun..muka nampak berseri lagi dan masih sihat Alhamdulillah..sory takde pic..lenkali saya tempek..

Tak jual tau bedak beras ni buat untuk pakai sendiri je..
saje nak kongsi ngan uolls..
bedak batu benang sila tu je yang mak saya jual amik dari Sungai Manik..
kami sume memng pakai bedak ni dari dulu lagi..
kalau baby de ruam2 kat badan tempek bedak batu ni je insyaallah terus hilang..

pic terbaru saya setelah melahirkan baby Tisya..
dalam pantang ni saya pakai bedak beras tu je..
cam pakai bedak sejuk tu..amik 5-6 biji letak air sket tempek je kat muka..
rasa sejuk je pastu..kalau tido takdelah saya taruk bila hubby ada..putus lak selera hubby tengok muka putih cam tepung gomakkan..pandai2lah haha..
k lah tu je celoteh ahkak rini..
jumpa lagi next entri
cerita pasal Tudung Fareeda dan Tupperware pulak..:)

2 comments:

SYANI said...

Patut la kulit muka mamatasnim cantik..

suri solehah said...

emm..agaknya sebab bedak2 tu tak guna bahan kimiakan,,akak ada juga yg mak buat tapi nak mengguna tu malas..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...