Wednesday, 21 December 2011

SaMbaL TeLuR & BaWaL GoReNg

Dah seminggu demam, selsema, batuk tak baik2..memang tengah musim skg ni..anak2 pun jangkit selsema juga..sakit gigi sampai bengkak gusi tambah herot muka yang makin tembam ni..amik cuti Isnin tadi pegi klinik gigi..doktor tampal je geraham yang dah tinggal separuh (punca demam) tak boleh nak cabut tengah peknan..bagi ubat tahan sakit je ngan antibiotik..paksakan diri juga telan tak tahan sakit sangat mak nakk..
 
Balik petang semalam berselimut dah macam hantu bungkus kuar mata je ngadap tv nengok Tentang Dhia.. badan rasa sejuk..mandi pun sekejap je tak tahan sejuk sangat..nasibla en hubby sangat2 memahami masak menu yang simple tapi pujian harus kuberikan walaupun hanya sambal telur dan ikan goreng berjaya menyentuh perasaan tekak bininya yang tak pernah menolak apa jua makanan yang dihidang depan mata..

Nampak tak permainannya kat situ..mukadimah pasal demam tu punyala panjang nak mengukuhkan alasan tak masak je tu..haha..


Susunan pinggan, hiasan bawang goreng dan salad adalah
kreatibiti hubby dari tontonan masterchef..
tak rugi ajak laki tengok masterchef sama2 hehe..
Suka bawang goreng yang dimasak ala2 je dan ikan pun
sedap tak garing sgt sedang2 je..komen pun dah
macam juri masterchef kann..ngee..:)

Walaupun pada awalnya agak ragu2 bila hubby kata nak
masak sambal..agak terkejut juga bila tengok hasilnya..
rasanya of kos la sedap..
masin sket2 je boleh telan la lagi..
tak masuk ujian penyingkiran pun hehe..

Temikai pun ada..

Satu pakej..siap masak..dapur pun kemas siap sapu dan 
mop satu rumah..sukeeee sangat...sape tak sayang lakiii ooii..

6 comments:

Myra Amira said...

huhuhu... skrg mmg musim dmm... ni pun myra bru baik dmm... msih ade saki bakinye... huhuhu...

yana halim said...

sungguh tak dapat menahan kat ayat...'nampak tak permainannya tu?' hahaha... paham2 je la ye. LOL...

Mamatasnim said...

Myra tak tau la bila nak baiknya ni..dah lame dah tak baik2 lagi..

Mamatasnim said...

k yana: haha kite je yg faham...:)

shuhada said...

cantiknye dapur...brape kos anggaran tuk install kabinet dapur tu?..hehe..cam interested je..

Mamatasnim said...

tq shu..tak silap aritu siap install sume dalam 4000..tak termasuk hob ngan hood..kalau campur sume tak sampai 5000..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...