Monday, 14 November 2011

MeNgiDaM ManGGa


Tengah dok terbayang2 kelazatan dan kenikmatan buah
mangga madu..dapat pulak kol dari Makcik Hubby
dari Sungai Besar nak datang Shah Alam hantar borang..
kebetulan baru balik kenduri rumah Makcik  
pengasuh Tasnim jumpalah sekejap kat Sek. 7.

Selesai urusan Pakcik Hubby kuarkanla satu plastik berisi
mangga buah tangan katanya..apalagi senyum sampai
ketelingalah Saya dapat mangga yang diidamkan..
memang pucuk dicita ulam mendatanglah..
tak payah cari2 datang sendiri..hehe..

Tekak ni kalau dah teringin..memang teringin sangat..
Sebolehnya memang Hubby akan cuba dapatkan
walau apa cara sekalipun..tapi takdelah sampai guling2
kat lantai macam Tasnim tu kalau tak dapat
kata orang boleh sabar la lagi kalau tak dapat harini hari
lain pun tak ape..janji dapat rasa walaupun sikit..:)

Bukan ngada2 tau..sesetengah orang ada makanan yang
tak suka makan bila pregnan jadi kesukaan
begitulah sebaliknya..macam Saya pulak pantang tengok
semua nak sumbat..ha macam mana tu....
Hubby pulak yang risau..:)
 Dah tekak ni seleranya memang kuat..kalau masuk kuar
balik takut lain pulak yang jadikan..jadinya sumbat
jelah selagi tekak menerima..lau pantang nanti
pandai2lah jaga makan ye hehe..:)



6 comments:

LYAfrina said...

alamakkkk...
adakah isi kah????

tp klo time mulut x sdp..mmg nk mkn buah2 mcm ni kan

yana halim said...

dah makan jugak. sedaaapppp.....

Mamatasnim said...

LYAfrina:rasa segar je tekak ni bila dapat..yang masam pun jadi manis..tapi mangga ni memang manis sangat rasany..:)

Kak yana:Sedapkan hingga menjilat jari jemari ekeke..:)

KSWSK said...

akk pun suka pelam ni dik..

Mamatasnim said...

Akak lau mangga muda lagi sedap manchok bahasa banjar..makan ngan kicap cili belacan pergghh terliur lak..:)

NanieZara said...

hmm sedapnya mangga tu.warna dia pon dah cukup bg tau buah tu manis kan..terliur plak tgk ni.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...