Monday, 15 October 2012

TaSniM DeMaM


Pagi tadi bangun2 je tasnim dah ckap awal2 tak nak gi school arini..nak gi mah nenek (pengasuh adam ngn tisya) kakak demam la mama..sebenarnya ari sabtu tadi dah tasnim demam panas gi klinik makan ubat tapi demam masih tak kebah juga..mujurlah skg ni dia nak makan ubat kalau dulu punyalah susah nak makan..dekat 1 jam berpujuk rayu berjanji manis last2 kuar balik bila muntah..skg ni cakap je ubat terus diye makan..banyak perubahan semenjak diye sekolah yang baru ni walaupun masih menangis lagi waktu nak pergi tu..tapi bila balik dialah yang paling hapy.

Cadangnya nak balik kampung sabtu tadi tapi disebabkan tasnim demam pagi ahad baru kami balik..dan balik semula ke shah alam petang semalam gak sampai rumah malam tadi tak sangka lak jalan jem banyak juga orang balik kampung tengah2 bulan ni ekk..letih gak semalam balik ari sampai terlupa ubat tasnim tertinggal kat rumah mak..adoyai camnelah boleh terlupa benda penting tu..nasib lah klinik panel banyak kat sini..datang dan amik je.

Asa bes sangat semalam walaupun singkat je waktu kat kampung tapi dapat jumpa kedua2 mak abah dan mertua..nak adil pas jumpa mertua, hubby hantar ke pt 2 dalam dua jam baru hubby balik semula ke rumah hubby kg nelayan setle apa2 yang patut untuk persediaan kenduri cukur jambul tisya raya haji nanti..banyak masa kat rumah maklah budak2 pun tinggal sekali..kira semalam bagi can arr kat hubby selalu budak2 ngan hubbyje..tisya opkoslah berkepit ngan mama je..mana nak carik susu cap gantung paling sedap di dunia melain kan susu mamanya ahaha..

Walaupun baru sebulan tak jumpa mak abah rindunya hati tenangnya jiwa balik dari kampung macam2 dibekalkan telur masin, rempah sup, bawang, kentang, kicap, ikan kering..tak pernahla balik tangan kosong kira cukuplah stok sebulan..

Masa balik semalam masuk je kereta dalam 15 minit perjalanan anak2 sume tidur bila dapat susu..nak tidur gak tapi kesian lak kat hubby sorang2 drive..dahla penat ngantuk jem lak tu temanlah sambil sembang2 ngan hubby sampailah ke cerita masa zaman2 sekolah waktu memula nak kapel ehh siyes sangat bes bila mengimbau kenangan dulu2 boleh tersipu2 malu cam kerang busuk lak kat belakang semalam bila hubby citer camne diye boleh tangkap cintun ngn ahkak hikhik tetiba jadi pemalu lak cehh..nak sambung ke..hehe lenkalilah wat entri lain lak..ni tajuk entri tasnim demam citer kisah cinta ahkak lak..kann..tak sesuwai..ekeke..:)))

sekian terima kasih.
 

**takde pic entri ni..saje malas nak pikir pic apa nak taruk..bolehh hehe..
 




2 comments:

yana halim said...

adoiiii.... x menahaannn....kah kah kah..

Mamatasnim said...

hehe..tang mana tak tahan habak mai sat..:))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...